BİM’de Rehin Kaldım


Sadece ucuz market diye girilen market.

Yatılı okuyordum. Aylığımı çekip ikinci gün bitirmiştim açlık ağzımda ki kokudan anlaşılıyordu. tuvalet suyu içmekten tifo olmak üzereydim. Burs aldığım İsmail Abiyi ödemeli aradım. abi ölmek üzereyim bu ay parayı biraz erken yatırsanız. İsmail abi yumuşamıştı en azından bi 20 lira yatıracakdı çektim paramı ama bunuda çarçur edip yine aç kalacaktım bi yatırım yapmalıydım ve bu yatırımın en mantıklısı bimdi.

Gidip aç kaldığımda yiyebileceğim şeyler alacaktım çok kararlıydım. düşünmeden daldım içeri herkesin kafasında kuruşları toplayıp parayı denk getirme çabası vardı. bense düşünmeden her yere saldırmaya başladım. Gözümü hırs bürümüştü. Bim’de bitecekti bu yirmi lira casey keklerle başladım ardından peripellaya yöneldim, sırma soda, osmanoğlu tatlı, kağan bey kasar,patito,sinbad cekirdek, bruno bisküvi... çıldırmak üzereydim atıştırmalık her şeyden biraz biraz almaya başladım.

kendimden geçmiştim. herkes bana bakıyordu. 20 lira gözümde limitsiz kredi kartı gibiydi artık. geri dönüşü yoktu yakmıştım gemileri sepetim dolmuştu. hafiften kendime geldim kasaya yöneldiğimde aklımı kurcalayan o küçük sorundan daha fazla kaçamadım. ya 20 liradan fazla tutarsa?

neyse dedim burası alışıktır buna, olmadı 2 litre le cola yı bırakırdım. evet göze almıştım bunu..vardım kasaya önümde ki gencin elinde yarım litre sırma su ve 1 tane kek vardı. sepetine bakıp kendinden utandı. bense daha bi coştum. genç parayı ödeyip son defa sepetime baktı ve güçlükle kapıyı itip cekti çıktı gitti. artık sıra ben deydi .

kasiyer hoş geldiniz efendim dedi. ben sadece kafamı salladım..zengindim sonuçta bim de 20 lira peheeey. sen de kimsin dercesine gözlerimle yıktım kasiyeri. kasiyer ağlayacaktı neredeyse. ne adamlar var be ben burada çürüyorum diye düşünüyordu. aniden nefret etmişti benden. gözü döndü resmen. ürünleri kasadan geçirirken hepsini sıkıp içindekileri zedelemek istiyordu ama yapamazdı sadece kasiyer parçasıydı o. bense bime 20 lirayla giren zengin adam aramızda dağlar vardı. lakin bilmiyordu içimde kopanları son derece tedirgindim. hiçbir şey düşünemiyordum fiş artık çıkmak üzereydi aletten. Gözlerimi kapadım deliler gibi terliyordum 20 tl yi geçecek miydi

kasiyer fiyatı söylediğinde tüm bedenimi bi sızlama aldı '24.73 kuruş efendim' tüm gözler üstüme çevrildi herkesin düşüncesi belliydi oha adam 24 lira 73 kuruşluk alışveriş yapmış lan. kim bilir kaç yatı kaç katı vardır...Artık colayı ayırsam da yetmezdi ve kasiyer paramın yetmediğini öğrenirse beni bim halkının önünde yerin dibine sokmaya hazırdı. Herkesi hayal kırıklığına uğratmak üzereydim oysa ki ne de güvenmişlerdi bana. cüzdanı kurcalama numarasıyla bi kaç saniye zaman kazandım..

işte ne olduysa tam o sırada oldu. enseme gelen bi şaplakla hayatımın en ağır darbesini aldım ama henüz çok erkendi bu şaplak, daha fakir olduğumu öğrenmemişlerdi..son bi kuvvetle kafamı cevirdim kimdi bu şaplağın sahibi kimdi bu küheylan, bu civan delikanlı sanki daha öncede yemiştim bu şaplağı. Ayakkabılarından başladım converse ti. şaşırdım bimde ne alaka kesin sahtedir la dedim neyse fazla vaktim yoktu yukarıya doğru kaldırmaya başladım kafamı.

acaba yarım saattir bakışlarımla ezdiğim öfkeli bim halkımıydı bu, hesap mı soruyorlardı bana, hani zengindin hayallerimizle oynadın mı diyeceklerdi ya da bimin müdürüydü bu bi saattir kameradan seni izliyordum lan bu para ben de yok ne ayak çıkarsana hadi diyecekti.

hiç tahmin etmediğim bir şey olmuştu kafamı hafif hafif yukarı kaldırırken. Allah’ım bu kapri, bu t-short yoksa dedim yoksa ve evet oydu bu.yanımda oda arkadaşım vardı.. üstüne atlayıp biliyordum biliyordum diye bagırasım geldi ama dur olum sen bugüne bugün bimin en afili müşterisisin dedim.

bastırdım sevincimi daha kurtulamamıştım buradan. yaklaştım arkadaşın kulağına 5 lira var mı dedim? zengindi adam yakın diye bime giderdi yoksa kazık bakkallar varken adımını atmazdı bime. var tabi dedi. dünyalara benim olmuştu çaktırmadan aldım. olum dedim Süleyman bundan sonra sen demek ben demek. can dostum bellemiştim Süleymanı. Kasiyer beklemekten sıkılmıştı artık 24 lira 73 kurus diye yineledi. verdim parasını üstü kalsın hanfendi dedim fişide almadım. 27 kuruşumu bime heba etmiştim artık bim halkı bana tapıyordu. coolluğumu bozmadan çıktım oradan. arkadaşımın sırtını sıvazladım ve iyiki varsın dost (süt olan) dedim. vefa borcumu ödemek için sütlerden birini de arkadaşıma verdim.sütümüzü dikip yurda doğru yavaş ve emin adımlarla ilerledik. artık her şey eskisi gibiydi

3 yorum :

  1. Yanıtlar
    1. Allah kimseyi o duruma düşürmesin :) zor çok zor

      Sil
  2. ben de aç kaldım ama bu derece değil yani fenaymış =)

    YanıtlaSil